חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

Palacio de Cristal – ארמון הקריסטל

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה במדריד ללא עלות השאירו פרטים👇

כל מה שצרך לדעת על Palacio de Cristal ארמון הקריסטל במדריד

מדריד זוהי עיר מלאה בהפתעות אחד המבנים המדהימים ביותר זהו ארמון הקריסטל, זוהי פנינה נסתרת ומקסימה הממוקמת בתוך פארק בואן רטירו, זהו ארמון שעשוי מזכוכית מבנה מרהיב ביופיו ואחד המקומות שלא כדאי לפספס בעת ביקור במדריד. 

במקור ארמון הקריסטל היה ארמון מלכותי אשר נבנה במאה השבע עשרה עבור המלך פיליפ הרביעי, לאחר שנים לא רבות להקמת המבנה הוא נהרס על ידי נפוליאון ולאחר מכן הוא הפך להיות שטח ציבורי ששימש למלחמות שוורים, פסטיבלים והופעות תיאטרון.

כאשר אתם מתכננים טיול למדריד כדאי מאוד לקחת בחשבון ביקור בארמון הקריסטל זהו אחד המקומות היפים ביותר במדריד מבנה עם ארכיטקטורה שלא בטוח יצא לכם לראות לפני.

מבנה מעוצב עם כיפות מרשימות ארמון הקריסטל מדריד
מבנה מעוצב עם כיפות מרשימות ארמון הקריסטל מדריד

למה כדאי לבקר בארמון הקריסטל במדריד Palacio de Cristal

מדריד מדהימה ויש בה הרבה מה לראות אבל יש כמה אתרים שנחשבים לחובה אחד מהם זהו ארמון הקריסטל או בפי המקומיים פלאסיו דה קריסטל דל רטירו, הארמון נמצא במרכזו של הפארק המקסים שבכל מקרה שווה לבקר בו, פארק בואן רטירו.

ארמון הקריסטל מעוצב בצורה של צלב יווני והמבנה עשוי כמעט כולו מזכוכית משובצת במסגרת ברזל כאשר רק הבסיס של המבנה עשוי לבנים אשר המעוטרת בקרמיקה ייחודית. 

המבנה מעוצב עם כיפות מרשימות אשר מעניקות למבנה גובה של ליותר מעשרים ושתיים מטרים, המבנה הוקם במטרה לאכלס צמחייה ובעלי חיים אקזוטיים כחלק מתערוכה על הפיליפינים, שעדיין הייתה אז מושבה ספרדית. 

המבנים ממשיכים אל הפארק עצמו, וכוללים שחזור של כפר פיליפיני עתיק, כיום הארמון משמש לתערוכות אמנות עכשווית המאורגנות דרך מוזיאון ריינה סופיה.

התערוכות בארמון מתקיימות לאחר שבשנת שמונים המקום עבר שיפוץ והותאם לארח תערוכות זמניות ובמטרה להפוך אותו למרכז אומנויות לאורך השנים הארמון עבר שינויים רבים אך תמיד הוא היה מבנה מרשים וכיום הוא אחד האתרים הכי פופולריים לתיירים שמגיעים לטייל במדריד.

מוזיאון סופיה שקרוי על שם מלכת ספרד מכיל את רוב האמנות הספרדית של המאה העשרים, התערוכות שהמוזיאון מציג במוזיאון הן חוויה מיוחדת של אמנות מכמה סוגים במקום אחד שהוא בעצמו נחשב לאמנות.

ארמון הקריסטל ממוקם בתוך פארק בואן רטירו זהו הפארק החשוב ביותר של העיר מדריד, זהו פארק ענק שמלבד ארמון הקריסטל הוא מכיל מבנים נוספים ומיוחדים פסלים מיוחדים ואנדרטאות זהו אחד המקומות האהובים על המקומיים וגם על תיירים שמגיעים לעיר.

כדאי מאוד לטייל בפארק ולהנות מהיופי שלו תוכלו לעצור ליד אחד האגמים המקסימים ולצפות ברווזים, אווזים וברבורים מדהימים וכמובן לא לשכוח את המצלמות זהו אזור אידיאלי לתמונות מזכרת מהטיול למדריד.

כדאי לקחת בחשבון לפחות חצי יום בילוי בפארק ולראות את ארמון הקריסטל מקרוב ואת שאר האטרקציות שיש לראות ולעשות בפארק על פי מבקרים בפארק השעה המושלמת להיות בו היא בזמן השקיעה אז הפארק מקבל אווירה מיוחדת ואולי אפילו רומנטית.



ארמון הקריסטל מעוצב בצורה של צלב יווני והמבנה עשוי כמעט כולו מזכוכית
ארמון הקריסטל מעוצב בצורה של צלב יווני והמבנה עשוי כמעט כולו מזכוכית

שאלות ותשובות בנוגע לארמון הקריסטל - Palacio de Cristal

לא הארמון נמצא בתוך פארק בואן רטירו שהכניסה אליו היא חינם שימו לב שיש כמה אטרקציות באזור הפארק שכן יעלו לכם אך יש המון מה לעשות ולראות בפארק בחינם.

הפארק נמצא בכתובת: Plaza de Salvador Dali, 28009, מדריד, ספרד, ניתן להגיע באמצעות מטרו קו 2 אדום עד לתחנת Retiro. או קו 9 סגול עד לתחנת Ibiza.

בעונת הקיץ הפארק פתוח בין השעות שש בבוקר עד חצות, בעונת החורף שעות הפתיחה הן החל משש בבוקר עד אחת עשרה בלילה.

ארמון הקריסטל זהו אחד המבנים המיוחדים ביותר במדריד זהו מבנה שעשוי כמעט כולו מזכוכית וקשתות מדהימות המתנשאות לגובה של יותר מעשרים ושתיים מטר.

רוצה לחזור למשהו ספציפי?

חוויה במדריד מתחילה כאן

דילוג לתוכן