חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיול במדריד בחורף

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה במדריד ללא עלות השאירו פרטים👇

במאמר זה ניקח אתכם לטיול חורפי נפלא באחד המקומות המדהימים באירופה, במדריד היפה, עיר המונה יותר מ -6 מיליון איש.

Parque El Retiro

הפארק היפה ביותר במדריד הוא יפה במיוחד דווקא בחודשי החורף. הפארק משתרע על 1.4 קמ"ר של העיר, הפארק רצוף כרי דשא ירוקים, אגמים, אנדרטאות, ארמון קריסטל ( Palacio de Crystal ), מוזיאון, גני ורדים, חורבות, בתי קפה, מזרקות, שבילי הליכה ,תערוכות שונות המוצגות בארמון קריסטל ובפלאסיו דה ולסקז ואינספור הופעות חיות המתקיימות בפארק.

תוכלו לראות בפארק זוגות רומנטים, צעירים מחליקים על גלגיליות , שיעורי זומבה באוויר הפתוח, מפגשי יוגה  . מומלץ לראות את מזרקת המלאך הנופל ( פואנטה דל אנג'ל קאידו ) הנמצא בגובה 666 מטרים מעל פני הים.

קניות בשווקים

מומלץ מאוד לבקר בשוק הפשפשים הספרדי  Mercado de los Motores.  זהו שוק בו תמצאו פריטי וינטאז' המתקיים במוזיאון רכבות ישן אחת לחודש , השור רצוף  דוכנים שמוכרים מגוון רחב של פריטים  וניתן בקלות להעביר בו כמה שעות טובות, לרכוש מעיל מעניין, ג'ינס אופנתי, חולצות, שמלות, כובעים, תכשיטים , , פריטים לעיצוב הבית ומזכרות.

שוק נוסף הוא El Rastro  שוק הפשפשים המפורסם ביותר במדריד. המתקיים בלה לטינה בכל יום ראשון  מהבוקר ועד 14:00 בצהריים גם  הוא מוכר פריטי וינטאז' עתיקים.

Sierra de Guadarrama

 אתר סקי  ברכס הרים הממוקם כשעה ממדריד, האזור נמצא כשעה צפונית למדריד אפשר להגיע לשם בתחבורה ציבורית. בפסגות סיירה דה גוודרמה תוכלו לגלוש בין אם אתם מקצועיים או חובבים שמחפשים דרך לעשות ספורט כל גולש קובע את גבולותיו.ניתן ליהנות מהשלג במסלול מעגלי של עד 5 ק"מ באזור לה פראדרה, הגישה אליו היא מהקצה הצפוני של חניון לוס קוטוס יש אזור גם לגולשים מתחילים. הכניסה חופשית ופתוחה, אך קבוצות של יותר מעשרה אנשים צריכות להודיע מראש על הגעה. ב נמל Navafría ניתן להתאמן סקי קרוס-קאנטרי, מרכז סקי נורדי Navafría, יש 25 עד 40 ק"מ של מעגלים לתרגול שיטות קלאסיות והחלקה למתלמדים. המסלולים פתוחים מדי יום חורף בין השעות 9:00 עד 17:00.

במרכז הסקי הנורדי Navafría יש שירות השכרת סקי קרוס קאנטרי ונעלי שלג, חדר שירות הצלה במורדות, ערכת עזרה ראשונה, שירותים וכו '. בית הספר הרשמי היחיד לסקי קרוס קאנטרי בפארק ממוקם במקלט, בו תוכלו לשכור שיעורי סקי וקורסים.

כדי להגיע למרכז הסקי יש שירות אוטובוס הסעות ("Esquibus") בסופי שבוע וחגים בחורף, השימוש במתקנים ובשירותים דורש תשלום כרטיס פס או סקי פס שיכול להיות יומי או עונתי.

קחו סיור טעימות

אין כמו סיוק קולינרי בחורף, אחד מהדברים שאתם חייבים לטעון במדריד זה שוקולד צ'ורוס!

שוקולד צ'ורוס  הוא פינוק מושלם בכל שעות היממה, אך בעיקר כקינוח אחרי ארוחת הערב שלכם, מומלץ לקחת סיורשוקולד וצ'ורוס הנפוצים מאוד במדריד.

'צ'ורוס' הוא בצק שמנוני שמזכיר קצת סופגנייה בשל העובדה שהוא מטוגן בשמן עמוק, אך הוא מאורך ולא עגול כמו סופגניה, אך אין זה הופך אותו לרזה יותר מבחינה קלורית, , גם הם  טבולים באבקת סוכר. את הצ'ורוס טובלים בשוקולד עשיר , מה שהופך את הרגע ללא פחות ממענג, אתם תתמכרו למנהג הזה במדריד.

ביקור בשכונות פופולריות -

ביקור בשכונת Chueca District

ברובע  Chueca District  תמצאו הרבה מסעדות ובתי קפה, הרובע הפך בעשור  האחרון לרובע האהוב על סצנת הלהט"ב , תמצאו ברובע חנויות, ברים רוב העסקים מתמקדים בקהילה הגאה , תוכלו למצוא ברובע מסיבות גאווה .

בלילה האווירה החגיגית משתרעת ברחבי השכונה, אפילו בימי חול. רבים מהברים נשארים פתוחים עד שעות הלילה המאוחרות, בין המועדונים המוכרים ביותר ניתן למצוא את Black & White , Delirio , Why Not? , Truco , Fulanita de Tal ו- Long Play .

אם אתם מחפשים סיור אוכל מסורתי, צאו לטיול אל Cava Baja, שבשכונת לה לטינה, La Latina district זה ידוע גם בשם "רחוב הטאפאס" של מדריד.

הרחובות הצרים והמפותלים רובם מימי הביניים, מובילים לכיכר כגון  פלאזה דה לה סבדה  (כיכר השעורה), שבה היה בעבר שוק האיכרים,  פלאזה דה לוס קרוס  (כיכר המרכבה),  פלאזה דה לה פאג'ה  (כיכר הקש) , או אפילו  אל רסטרו ), שוק הפשפשים הידוע ביותר בעיר.

לה לטינה היא השכונה המובהקת של מדריד , היא המקום לאכול טאפאס, לשתות מוחיטו, בסופי שבוע אזור הברים והמסעדות גדוש ועמוס וקשה למצוא מקום פנוי לארוחת ערב, תוכלו לטייל להנאתכם ולראות את הכנסיות והבזיליקות היפות החבויות ברחובות הצרים.

שני הרחובות המרכזיים עם הברים והמסעדות הכי לוהטים בשכונה הם Cava Alta ו Cava Baja, שם נמצאת מסעדת קאסה לוסיו Casa Lucio, שהתפרסמה בזכות המנה האגדית 'huevos estrellados' שלהם (ביצים מטוגנות עם תפוחי אדמה ונקניק). תוכלו למצוא גם ברים וליהנות ממוזיקה טובה של נגני רחוב בזמן שאתם משוטטים בלילה.

אם אתם טבעונים או צמחונים, דעו שמדריד היא אחת מהערים הידידותיות ביותר המציעות מגוון מנות ומסעדות.

ברובע  מלאסניה Malasaña District הפופולרי  ממוקמת מסעדת Vega Restaurant בכתובת C. de la Luna, 9, 28004 Madrid.

חגיגות חג המולד - שווקים ודוכנים Christmas Mercados

אחת מאטרקציות חג המולד המפורסמות ביותר במדריד נקראת  Cortylandia.בכל שנה מעלה חנות הכלבו תצוגה מרהיבה של אורות ודמויות לקהל, אורות חג המולד ברחובות הקרים והחשוכים המקיפים את התצוגה יוצרים אווירה קסומה וחמימה 

חנות הכלבו היא מקום נהדר לעשות בו קניות יוקרה לחג המולד לאחר צפייה באחת ההופעות. תצוגת חג המולד ב- Cortes Ingles Preciados-Callao נמשכת עד ה -6 בינואר וניתן לצפות בה בחינם.

תוכלו לראות ברחובות מדריד תהלוכות במרכז מדריד עם הרבה תצוגות ,המצעד מסתיים בפלאזה דה סיבלס, שם ממשיכים למופע זיקוקים מרהיב בכיכר.

הקריסמס מרקט הכי פופולרי נמצא ב Plaza Mayor' הכיכר המרכזית של מדריד הופכת לשוק ענק הכולל 104 דוכנים המוצבים בביתנים קטנים שבהם המקומיים והתיירים יכולים למצוא את כל סוגי דמויות המולד, כלי נגינה לחג המולד, צעצועים , מתנות ומטעמים לחג.

 שוק פלאזה מאיור, הוא יריד חג המולד המסורתי עם קישוטי חג המולד מרהיבים במיוחד, עץ חג מולד ענקי ניצב במרכז הכיכר מואר באלפי אורות צבעוניים, תוכלו למצוא דוכני אוכל,שוקולד  נוגט וממתקים, קינוחים ספרדיים, טאפסים, אוכל רחוב פשוט לצד מנות מהמסעדות הטובות ביותר. בחג הדבר הכי טוב כדי לספוג את האווירה זה פשוט לשוטט ברחובות ובכיכרות העיר ולהתפעל מהעיטורים , הקישוטים והאורות, יש נגני רחוב בכל פינה. תוכלו למצוא תצוגות חג המולד בחלונות ראווה עם דמויות סנטה קלאוס, עצים ענקיים בכיכרות .העיר מתחילה להתקשט לכבוד חג מולד כבר לקראת סוף נובמבר והחגיגות נמשכות במהלך חג המולד עד יום המלכים ב -6 בינואר, אז מתרחש   The Cabalgata De Los Reyes , The Three Kings Cavalcade. במדריד מתקיים מצעד רחוב ענק וקרנבל לציון סיום חגיגות חג המולד ומחלקים מתנות לילדים.

שאלות נפוצות על טיול חורף במדריד

Roscón de Reyes- העוגה המסורתית בחג המולד במדריד היא טבעת עגולה ובצקית פירותית ומענגת הנמכרת בכל דוכני חג המולד ובכל המאפיות. בעיקר נהוג לאכול את העוגה הטעימה ב-6 בינוארי בבוקר חגיגות יום שלושת המלכים.

Palacio de Cibeles- בכתובת Plazade la Cibeles, 128014

המבנה הישן Palacio de Comunicaciones הוא בניין שנחנך בשנת 1909. בשנת 1993 הוכרז כאתר בעל עניין תרבותי .מלון פאלאסיו דה סיבלס בנוי מאבן, ברזל וזכוכית, בקפלת הארמון הממוקמת בקומה השנייה, ליד הקפיטריה, מתקיימים פעילויות תרבות שונות.

CentroCentro , המתפרשות על פני 8000 מ"ר המפוזרים בקומות 1, 3, 4 ו -5, כוללת תערוכות של אמנות עכשווית. גלרית קריסטל היא מבנה מרשים של כיפת זכוכית. תוכלו ליהנות גם מאודיטוריום Caja de Música , ממוקם מתחת לגלריית קריסטל ומארח מצגות, קונצרטים וכנסים.מסעדת סיבלס דה פלאסיו וטרסת סיבלס , ממוקמות בקומה השישית. ממגדל הארמון, תוכלו ליהנות מנוף פנורמי מרשים של העיר.

מדריד היא עיר יבשה יחסית בכל ימות השנה, אולם במהלך חודשי החורף הטמפרטורות צונחות עד 6-8 מעלות צלזיוס, בהחלט קר ויש לארוז בגדים חמים, עדיין זאת אחת מהערים הכי פחות גשומות או קרות באירופה בתקופה זאת.

אחד המנהגים המוזרים מתרחש בחג המולד, הספרדים במדריד נוהגים לאכול ענבים, המסורת היא שצריך לאכול ענב אחד עם כל צלצול של השעון עד הלילה , לכן תראו הרבה אנשים מתנפלים על הענבים בסופר ובדוכנים ואוכלים אותם ביחד עם שמפניה .

חורף במדריד: המלצות מה לעשות במדריד בגשם או בשלב? כל מה שצריך לדעת לקראת חופשה חורפית במדריד בנובמבר, דצמבר, ינואר, פברואר, מרץ >>

עונת החורף במדריד נמשכת בדרך כלל מדצמבר עד פברואר, והיא בדרך כלל מתונה עם טמפרטורות ממוצעות שנעות בין 5°C ל-10°C (41°F עד 50°F). עם זאת, חשוב לציין שמזג האוויר של מדריד יכול להיות בלתי צפוי, והטמפרטורות יכולות לפעמים לרדת מתחת לאפס או לעלות לאמצע שנות העשרה (צלזיוס).

הנה כמה דברים שאתה צריך לדעת על עונת החורף במדריד:

  • מזג אוויר: כאמור, מזג האוויר החורפי של מדריד הוא בדרך כלל מתון, אך יכול להיות גם קריר וגשום. כדאי להצטייד בבגדים חמים, מעיל עמיד למים ונעליים או מגפיים חסונות להליכה ברחובות רטובים או קפואים.
  • חג המולד: מדריד היא יעד נהדר לעונת חג המולד, עם שפע של אירועים חגיגיים ומסורות ליהנות. העיר מקושטת באורות ובקישוטים, ויש הרבה שווקי חג המולד, קונצרטים ומצעדים שאפשר להשתתף בהם.
  • פחות תיירים: בעונת החורף במדריד רואים פחות תיירים מאשר שיא חודשי הקיץ, מה שאומר שהאטרקציות והמסעדות פחות עמוסות והמחירים עשויים להיות נמוכים יותר. עם זאת, בחלק מאתרי התיירות והמסעדות עשויות להיות שעות פתיחה קצרות יותר או להיות סגורות בעונת החורף, לכן חשוב לבדוק מבעוד מועד.
  • סקי: מדריד ממוקמת בסמוך להרי סיירה דה גואדארמה, המציעים מספר אתרי סקי ופעילויות ספורט חורף. המבקרים יכולים לצאת לטיולי יום ממדריד להרים עבור סקי, סנובורד וספורט חורף אחר.
  • פעילויות מקורה: עם מזג אוויר קר וגשום יותר, עונת החורף במדריד היא זמן מצוין לחקור אטרקציות מקורות, כגון מוזיאונים, גלריות ותיאטראות. לעיר יש אטרקציות תרבותיות רבות שאפשר לחקור, כולל מוזיאון פראדו, מוזיאון תיסן-בורנמיסה ומוזיאון ריינה סופיה.
  • חגים וסגירות: חשוב לציין שהרבה חנויות, מסעדות ואטרקציות במדריד עשויות להיות סגורות או שיש להן שעות מוגבלות במהלך חגי חג המולד וראש השנה, כמו גם במהלך חגיגות יום שלושת המלכים בתחילת ינואר. הקפידו לבדוק את שעות הפתיחה ואת לוחות הזמנים של החגים מבעוד מועד.

רוצה לחזור למשהו ספציפי?

חוויה במדריד מתחילה כאן

דילוג לתוכן