חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הופעות פלמנקו במדריד

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה במדריד ללא עלות השאירו פרטים👇

מחפשים הופעות פלמנקו (Flamenco Shows) מקוריות, ספרדיות ואיכותיות במדריד? כאן תמצאו את כל הכרטיסים, המידע, וההמלצות על מופעי פלמנקו ספרדי במדריד!

מוזיקת הפלמנקו היא אחת הדברים היפים שיש, אין ספק שלראות הופעת פלמנקו במדריד זוהי חוויה יוצאת דופן ומומלצת ביותר במיוחד עבור חובבי מוזיקה וריקוד. 

הפלמנקו התפתח בדרום ספרד לפני כמה מאות שנים ולאט לאט הפך להיות מה שהוא היום, בשלב הראשון כמובן הצטרפה הגיטרה הקלאסית שמקורה הוא גם בספרד ויחד נוצרה מוזיקה מיוחדת המלווה בצעדי ריקוד מרהיבים,

כיום אפשר אפשר לראות הופעות פלמנקו במדריד לעשות סיורים מיוחדים בנושא ולהכיר את המוזיקה מקרוב אם פעם פלמנקו היה גיטרה אחת ורקדנית אז כיום אתם יכולים להגיע להופעות אדירות המלוות בלהקה עם הרבה נגנים וגם הרבה רקדנים על הבמה.

בתחילת דרכו הפלמנקו היה קורה במקומות צנועים ובפינת הרחוב כאשר בסוף המאה התשע עשרה החלו להיפתח במדריד בתי קפה וברים אשר אירחו מופעי פלמנקו והפכו אותו לפופולרי וכזה שאפשר להתפרנס ממנו. 

זאת גם התקופה פלמנקו הפך לריקוד חושני וכזה ששם דגש על היופי הנשי, הרקדניות החלו להתלבש בשמלות ריקוד מיוחדות ואביזרים כמו שרשראות ועגילים גדולים שהשתלבו באופן מצוין עם הריקוד והמנגינה.

הבעיה שנוצרה הייתה בשל חוסר מקום המקומות שהופיעו בהם היו קטנים והגבילו את הרקדניות מבחינת מרחב התנועה שלהם כך שהם היו צריכות להיות יצירתיות ולייצר תנועות במקום כך גם החלו לשלב את הקסטנייטות שהוסיפו קצב ותנועות ידיים מיוחדות.

איפה אפשר לראות הופעות פלמנקו במדריד

מדריד נחשבת לבירת הפלמנקו מדי שנה נערכים בה אינספור הופעות ואירועים הקשורים לפלמנקו, אתם יכולים למצוא בה מופעי פלמנקו מסורתיים או מודרניים יותר.

מועדון קרדמומו נחשב לאחד המקומות הבולטים להופעות פלמנקו במדריד מדי יום יש הופעות של עשרה אמנים שונים אשר מציגים מופעי פלמנקו ברה הכי גבוהה שיש. 

קרדמומו הוא בית פלמנקו שבו עוברים אמנים גדולים לאומיים ובינלאומיים וכישרונות צעירים מבטיחים. המועדון ממוקם במיקום מושלם בבירה, דקה בלבד מכיכר פלאזה דה סנטה אנה ברחוב המרכזי Calle Echegaray, 15.

מופעי פלמנקו בקוראל דה לה מורריה מקום נוסף מומלץ מאוד לראות הופעת פלמנקו במדריד, המקום מציע לאורחיו הופעות פלמנקו יומיות ומדי יום שני ישנם ערבים פתוחים ושתי הופעות החל מהשעה 8

במקרה ואתם מתכננים להגיע למקום מומלץ מאוד לשלב את הערב שלכם יחד עם ארוחה במקום תמצאו מסעדה מעולה ומומלצת ביותר, כמובן שתוכלו ליהנות גם מהיין הספרדי המפורסם. כתובת המקום היא: Calle Morería 17 שעות המופעים בדרך כלל מתחילים בעשר אך מומלץ לברר מראש האם יש הופעות נוספות.

מועדון טאבולס לס קרבונרס מועדון זה מציג הופעות פלמנקו במדריד במקום עתיק שהיה פעם ארמון מפואר, במועדון טאבולס לס קרבונרס תוכלו ליהנות מריקודי פלמנקו מסורתיים, זהו מקום מהמם ביופיו והשילוב של המוזיקה והריקוד יוצרים אווירה מחשמלת עבור המבקרים במקום.

אם חשקה נפשכם לאכול אוכל ספרדי אותנטי יש במקום מסעדה טובה שמתמחה באוכל מקומי וכמובן שתייה מקומית ההופעות מתחילות בדרך כלל בשעה עשר אך מומלץ לברר מראש לפני שאתם מגיעים, כתובת: Conde de Miranda Street, 1

סיור פלמנקו במדריד

אם אתם אוהבים פלמנקו ורוצים ללמוד עליו יותר יש אפשרות לעשות סיור פלמנקו במדריד, כיום יש מדריכים שלוקחים אתכם לעומק של הריקוד ומספרים את מקורותיו, מנהגיו, סודותיו. המידע הזה יעזור לכם להבין ולהעריך באמת מה זה פלמנקו. 

בשלב הראשון נפגשים במועדון להיכרות ונהנים מטאפס לאחר מכן ממשיכים במסלול פלמנקו ברחבי שכונת הפלמנקו במדריד, במסלול עוצרים במגוון מקומות הקשורים לפלמנקו כמו למשל בבית הספר למחול הפלמנקו המפורסם בעולם ועוד.

ובסוף מקנחים בהופעה ססגונית כאשר אתם מוזמנים לשאול את המדריך כל שאלה שעולה לכם בראש. מעבר לכך סיור פלמנקו במדריד ילמד אתכם המון על תרבות המוזיקה והריקוד אתם גם מכירים את העיר יותר לעומק ומגיעים ליעדי תיירות מאוד מסקרנים.

שאלות נפוצות על פלמנקו במדריד

המחירים של הופעות פלמנקו במדריד נעים בין עשרים יורו לשישים יורו זה תלוי איפה ואת מי אתם רואים הופעות מקומיות בדרך כלל יהיו זולות יותר.

כן ללא ספק מדריד היא עיר שאוהבת פלמנקו ואתם יכולים ליהנות ממגוון גדול של הופעות פלמנקו במדריד בדרך כלל במועדונים יש גם אוכל טוב כך שאתם יכולים להנות משתי ציפורים ביד.

כדאי מאוד, סיור פלמנקו במדריד מפגיש אתכם עם הסודות של הריקוד וזהו סיור הנחשב למעניין מאוד גם אם אתם לא ממש אוהבים את הריקוד עדיין יש סיכוי טוב מאוד שתבלו בנעימים.

באופן עקרוני יש הופעות לאורך כל השנה אך התקופה בה קורים הכי הרבה דברים בתחום היא באביב ובקיץ אז תוכלו למצוא את מגוון ההופעות הנרחב ביותר, אך שוב ש הופעות כל השנה כך שאם אתם בעיר מומלץ מאוד להגיע לאחת מהופעות פלמנקו במדריד רוב הסיכויים שלא תצטערו על זה.

מדריד היא מקום נהדר לחוות את האמנות התוססת והנלהבת של הפלמנקו. ישנם מקומות רבים ברחבי העיר המציעים מופעי פלמנקו חיים, החל מטאבלאו אינטימי ועד תיאטראות גדולים. להלן כמה מהאפשרויות הפופולריות ביותר:

  • Corral de la Morería: המקום האגדי הזה בלב מדריד מציג פלמנקו מאז 1956. הוא אירח כמה מהשמות הגדולים בז'אנר, וההופעות ידועות באותנטיות ובעוצמתן.
  • Casa Patas: מקום מפורסם נוסף, Casa Patas הוא מקום נעים ואינטימי שמציע מופעי פלמנקו חיים מדי ערב. ההופעות מלוות באוכל ושתייה ספרדיים מסורתיים, מה שהופך אותה לחוויה תרבותית נהדרת.
  • Las Carboneras: ממוקם בשכונת Barrio de las Letras ההיסטורית, Las Carboneras הוא מקום מודרני ומסוגנן הכולל כמה מרקדני הפלמנקו, הזמרים והגיטריסטים המוכשרים ביותר בעיר.
  • Cardamomo: המקום הזה ידוע במופעים עתירי האנרגיה שלו, שהם שילוב של פלמנקו מסורתי ופרשנויות חדשניות ומודרניות. הסביבה האינטימית והאווירה התוססת הופכים אותו לחביב בקרב המקומיים והתיירים כאחד.
  • Café de Chinitas: נוסד בשנת 1970, Café de Chinitas הוא מקום פלמנקו אייקוני נוסף במדריד. המופעים כאן מלווים בארוחת ערב ספרדית מסורתית, הכוללת מנות כמו פאייה וטורטיה אספניה.

אלו הם רק חלק מהמקומות הרבים במדריד שבהם תוכלו לחוות את התשוקה והאומנות של הפלמנקו. בדוק באתר האינטרנט של כל מקום למידע נוסף על לוחות זמנים ומחירי כרטיסים.

מה צריך לדעת על ההיסטוריה של הפלמנקו במדריד?

לפלמנקו יש היסטוריה עשירה ומורכבת במדריד, שראשיתה כמה מאות שנים. צורת האמנות מקורה במחוז אנדלוסיה שבדרום ספרד, ועם הזמן היא התפשטה בכל המדינה, כולל למדריד.

בתחילת המאה ה-19 הייתה מדריד מרכז תרבותי משגשג, והפלמנקו החל לצבור פופולריות בקרב שכונות הפועלים בעיר. שכונות אלו, הידועות בשם "קורלונים", היו ביתם של מהגרים עניים רבים, כולל צוענים, שהביאו את סגנונות הפלמנקו הייחודיים שלהם לעיר.

עד אמצע המאה ה-19, הפלמנקו הפך למרכיב עיקרי בסצנה התרבותית של מדריד, והופעות נערכו במסגרות פרטיות וציבוריות כאחד. מקום הפלמנקו הרשמי הראשון בעיר, קפה דה לה מרינה, נפתח ב-1847, ובמהלך השנים הגיעו בעקבותיו מקומות רבים נוספים, ביניהם טבלאו פלמנקו, שהם מועדונים קטנים או מקומות המוקדשים למופעי פלמנקו.

בתקופת משטר פרנקו (1939-1975), הפלמנקו צונזר ודוכא, שכן המשטר ראה בו סמל לאנטי-סמכותיות ולמרד. עם זאת, לאחר מותו של פרנקו, הפלמנקו חווה תחייה מחודשת בפופולריות, ומדריד הפכה שוב למרכז לאמני וחובבי פלמנקו.

כיום, מדריד היא ביתם של כמה ממקומות הפלמנקו היוקרתיים ביותר בספרד, והעיר ממשיכה לשחק תפקיד חשוב בפיתוח ובשימור של צורת אמנות ייחודית זו. הפלמנקו מוכר כחלק חשוב מהמורשת התרבותית של ספרד והוא נחגג בכל המדינה, כולל במדריד.

רוצה לחזור למשהו ספציפי?

חוויה במדריד מתחילה כאן

דילוג לתוכן