חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מדריד רכבת תחתית

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה במדריד ללא עלות השאירו פרטים👇

מפת מטרו (רכבת התחתית) של מדריד קו 10

מפת מטרו (רכבת התחתית) של מדריד קו 10
מפת מטרו (רכבת התחתית) של מדריד קו 10

מטרו במדריד (רכבת תחתית) הינה קו 10 (הרכבת התחתית של מדריד) נחשבת למערך רכבות התחתית (מטרו) הגדולות בעולם ובין 10 הארוכות בעולם וה-2 בגודלה באירופה..אז שאתם במדריד מתניידים עם המטרו – רכבת התחתית של מדריד!

המטרו של מדריד היא מערכת התחבורה המהירה התת-קרקעית המשרתת את העיר מדריד, ספרד. הנה מידע שעשוי להיות מועיל:

רשת: למטרו של מדריד יש 12 קווים המכסים את רוב חלקי העיר וכמה מהאזורים שמסביב. השורות ממוספרות מ-1 עד 12 ומקודדות בצבע.

לוח זמנים: המטרו פועל בין השעות 6 בבוקר עד 01:30 לפנות בוקר בכל יום. בשעות השיא (7-9:30 בבוקר ו-6-8 בערב), רכבות פועלות כל 2-3 דקות, ובשעות השפל נוסעות רכבות כל 5-10 דקות.

תעריפים: המטרו של מדריד משתמש במערכת תעריפים מבוססת אזור, ועלות הכרטיס תלויה במספר האזורים שנסעו. עלות כרטיס טיול בודד נע בין 1.50 אירו ל-2.40 אירו, תלוי במספר האזורים. ניתן גם לקנות כרטיס ל-10 נסיעות (abono de diez viajes) במחיר מוזל. אם אתה מתכנן להשתמש במטרו לעתים קרובות, אתה יכול לקנות כרטיס חודשי (אבונו מנואלי) או כרטיס שנתי (אבונו שנתי).

סוגי כרטיסים: ישנם שני סוגי כרטיסים: כרטיסי נסיעה בודדים (billete sencillo) וכרטיסים לריבוי נסיעות (abono de diez viajes). אתה יכול לקנות כרטיסים ממכונות אוטומטיות לכרטיסים, משרדי כרטיסים או באינטרנט.

מפת המטרו: מפת המטרו של מדריד קלה לקריאה והבנה. תוכלו למצוא אותו באתר האינטרנט של מטרו, בתחנות המטרו, או במרכזי מידע לתיירים.

נגישות: המטרו של מדריד נגיש בדרך כלל לאנשים עם מוגבלויות. ברוב התחנות יש מעליות, מדרגות נעות וריצוף מישוש. בחלק מהתחנות יש רציפים נמוכים שמקלים על אנשים עם בעיות ניידות לעלות ולצאת מהרכבות.

בטיחות: המטרו של מדריד הוא בדרך כלל בטוח, אבל תמיד כדאי לפקוח עין על החפצים ולהיות מודעים לסביבתכם, במיוחד בשעות השיא שבהן המטרו יכול להיות צפוף.

נימוסים: בנסיעה במטרו, חשוב להקפיד על כללי נימוס מסוימים, כמו ויתור על הכיסא לנוסעים מבוגרים או בהריון, אי חסימת דלתות ואי השמעת מוזיקה רועשת.

בסך הכל, המטרו של מדריד הוא דרך נוחה ומשתלמת להתנייד בעיר, ובהחלט כדאי להשתמש בה אם אתם מבקרים או גרים במדריד.

מטרו מדריד - איזה כרטיסים קיימים ומה מומלץ לרכוש בטיול?

ישנם מספר סוגים של כרטיסים זמינים למטרו של מדריד, והאופציה הטובה ביותר עבורך תהיה תלויה בתדירות שבה אתה מתכנן להשתמש במטרו במהלך הטיול שלך. להלן כמה מאפשרויות הכרטיסים הנפוצות ביותר:

כרטיס נסיעה בודד (billete sencillo): זהו כרטיס לכיוון אחד המאפשר לבצע נסיעה בודדת במטרו. עלות כרטיס טיול בודד נע בין 1.50 אירו ל-2.40 אירו, תלוי במספר האזורים שאתה נוסע.

כרטיס רב-נסיעות (abono de diez viajes): זהו כרטיס המאפשר לבצע עשר נסיעות במטרו. עלות כרטיס מרובה נסיעות היא 12.20 אירו, כלומר חוסכים כסף בהשוואה לקניית עשרה כרטיסי נסיעה בודדים.

כרטיס נסיעה לתיירים (abono turístico): זהו כרטיס המאפשר לך להשתמש במטרו, באוטובוסים וברכבות בתוך אזור העיר מדריד למשך מספר מסוים של ימים. הכרטיס זמין ל-1, 2, 3, 5 או 7 ימים, והעלות נעה בין 8.40 אירו ל-70.80 אירו, תלוי במספר הימים ובאזורים שבהם תרצו לנסוע.

כרטיס חודשי (abono mensual): זהו כרטיס המאפשר לכם להשתמש במטרו כמה פעמים שתרצו במהלך חודש קלנדרי. עלות הכרטיס החודשי נע בין 20.00 ל-139.50 אירו, תלוי באזורים בהם תרצו לטייל.

אם אתם מתכננים להשתמש במטרו לעיתים קרובות במהלך הטיול שלכם, מומלץ לרכוש כרטיס ריבוי נסיעות או כרטיס נסיעה לתיירים, שכן אפשרויות אלו יכולות לחסוך לכם כסף בהשוואה לרכישת כרטיסים לטיול בודד. עם זאת, אם אתם מתכננים להשתמש במטרו רק מדי פעם, ייתכן שיהיה משתלם יותר לקנות כרטיסי נסיעה בודדים. בנוסף, אם אתם שוהים במדריד לתקופה ממושכת, כרטיס חודשי עשוי להיות האפשרות הנוחה והחסכונית ביותר.

האם נסיעה במטרו של מדריד היא בטוחה?

כן, הנסיעה במטרו של מדריד היא בדרך כלל בטוחה. מערכת המטרו מתוחזקת היטב, וישנן מצלמות אבטחה וכוח אדם בתחנות רבות. עם זאת, כמו בכל מערכת תחבורה ציבורית, תמיד כדאי לנקוט באמצעי זהירות בסיסיים כדי להבטיח את בטיחותכם.

הנה כמה טיפים לנסיעה בטוחה במטרו של מדריד:

היו מודעים לסביבתכם: שימו עין על החפצים שלכם והיו מודעים לאנשים סביבכם. נסו להימנע מסחיבת חפצי ערך בכיסים או בתיקים נגישים בקלות.

היזהר בלילה: בעוד שהמטרו בטוח בדרך כלל בלילה, מומלץ לנהוג בזהירות ולהיות מודעים לסביבתך. נסו לרכוב באזורים מוארים היטב, והימנע ממכוניות ריקות או תחנות.

שמור על ערנות במדרגות נעות: היזהר בעת נסיעה במדרגות נעות, שכן כייסים מכוונים לעתים לתיירים או למטיילים המוסיחים.

עקבו אחר כללי המטרו: היו אדיבים לנוסעים אחרים על ידי לא לחסום דלתות, לשמור על הקול ולא להשמיע מוזיקה רועשת.

השתמש באינטרקום החירום: אם אתה מרגיש לא בטוח או זקוק לסיוע, השתמש באינטרקום החירום הממוקם על הרציפים או ברכבות. ישנם גם אנשי צוות ואנשי אבטחה זמינים בתחנות רבות.

בסך הכל, המטרו של מדריד הוא אמצעי תחבורה בטוח ואמין. על ידי נקיטת אמצעי זהירות בסיסיים ושמירה על ערנות, תוכלו ליהנות מרכיבה בטוחה וללא מתח.

ריכזנו מדריך כיצד להתנייד במדריד במטרו. בעמוד זה תוכלו למצוא את כל מה שצריך לדעת על המטרו במדריד. תוכלו למצוא קישורים לדפי התחבורה הרשמיים, המספקים מידע נוסף על מערכת המטרו ושירותיה. לפניכם רשימה של מידע אחר אשר יהיה שימושי כאשר תיסעו ברשת המטרו במדריד.

למטרו בלבד, תוכל למצוא מידע על התחנות, התחנות והמסלולים השונים של מערכת המטרו במדריד ב- MetroMadrid. עבור אוטובוסים עירוניים ואוטובוסי לילה, בקר באוטובוס EMT במדריד או בקר באוטובוס עירוני ואוטובוס לילה מדריד למידע נוסף.

Metro de Madrid SA הינה חברה ציבורית וחלק מ- Consorcio de transport de la Capital, מערכת התחבורה הציבורית של מדריד. בעלים ומפקח על העיר מדריד ומועצת העיר מדריד, כמו גם על הממשלה האזורית והרשויות המקומיות.

למטרו ליגרו יש ארבעה קווים שונים

והמטרו נורטה ומטרו סור, שהם חלק ממערכת המטרו של מדריד ורשת המשנה שלה, שייכים למטרו מדריד SA ולחברת הכרטיסים שלה, חברה בשם EMT. מטרו מדריד מפעילה את המטרו בעיר מדריד, הבירה האזורית של ספרד, ובברצלונה, העיר השנייה בגודלה בספרד. המטרו מחובר בשני קווים עיקריים: MLC1 ו- MCL2, עם קיבולת כוללת של 1.5 מיליון נוסעים ביום.

המטרו של מדריד מחולק לאזורים A

B1, B2 ו- B3, אך מעל הכל כדאי להבין טוב יותר את האזורים השונים במרכז ובפאתי העיר, המאורגנים בשלושה אזורים עיקריים: MLC1 ו- MCL2, מטרו נורטה ומטרו סור. ניתן גם לקנות כרטיסים לכל אחד מהאזורים הללו, כמו גם לשאר מערכות המטרו.

 

כדי לקנות כרטיס MetrobAos, אתה יכול ללכת לדלפק הכרטיסים בכל תחנת מטרו של מדריד או לקנות אותו ממכונה אוטומטית בכניסה לתחנות המטרו. ניתן לרכוש כרטיסים גם ברכבת התחתית וברכבות הפרבריות היוצאות רק מתחנות המחוברות בדרך כלל לרכבת התחתית.

אפשרות נוספת היא לקנות כרטיס המאפשר לנסוע רק ברכבת התחתית, ברכבת התחתית ובפרברים שיוצאים רק מתחנות הרכבת התחתית. כרטיס זה מאפשר לכל היותר זמן נסיעה של שתי דקות בין שתי התחנות או עד 30 דקות בין שתי התחנות בנסיעה אחת.

זו אפשרות נהדרת לתחבורה ציבורית במדריד אם אתה רוצה לחקור אזורים אחרים של הבירה

מחיר הנסיעה הוא 3 יורו ומאפשר לרכוש כרטיס משולב לנסיעה בין שתי התחנות שלוקח מקסימום 10 דקות או עד 30 דקות בין שתי התחנות בנסיעה בודדת. באמצעות כרטיס זה תוכלו לבצע בסך הכל 3 נסיעות בין שתי תחנות רכבת תחתית ביום אחד או בשבוע.

זה יעזור לך לתכנן את נסיעות המטרו שלך ברחבי העיר ועם מחשבון המסלולים הבא תוכל לברר אם אתה יכול למצוא את המסלול הטוב ביותר ממקום אחד במדריד למקום אחר באמצעות מטרו, רכבת קלה או אוטובוס, אשר באופן אוטומטי מופיעים במפות Google.

תהיה לך גישה לכל המידע העדכני ביותר על המטרו, החשמלית והאוטובוס של מדריד, כולל מחירים מעודכנים, לוחות זמנים, לוחות זמנים ועוד. Ticekt הוא שירות כרטיסי קוד פתוח בחינם עבור המטרו והחשמלית של מדריד.

רשת המטרו מחברת גם את שדה התעופה של מדריד עם שדה התעופה בראגה והיא אמצעי התחבורה הקל והזול ביותר בין השניים. המסילות מונחות ברצועות חצץ ועץ, והקווים מחברים את מרכז העיר, אזור העסקים המרכזי וחלקים אחרים של הבירה.

במדריד יש גם מטרו המקשר בין מרכז העיר

אזור העסקים המרכזי וחלקים אחרים של הבירה. מולטי-קארד מציעה גישה לכל רשת המטרובוס, כולל המטרו, החשמלית, המטרו ליגרו ו- ML1. אתה יכול גם לרכוש כרטיס משולב למטרו, המאפשר לך לעלות ולרדת הן ממטרו והן מאוטובוסים כדי לשלב את מערכת המטרו / אוטובוס שלך במדריד.

במטרו במדריד יש 300 תחנות והיא מציעה כיום קו ייעודי של רמאל המחבר בין תחנות האופרה ופרינסיפה פיו

כמו כן, ישלים קישור בין תחנת האופרה לפרינססה פיו ושלושה קווי רכבת קלה נוספים, אשר יאריכו את הרשת ב27-78 ק"מ. במדריד יש כיום 2.5 מיליון נוסעים ביום במטרו, בחשמלית ובאוטובוס.

המטרו מורכב מ -13 קווים

העוברים מעל 300 תחנות ומצוידים במעליות וברמפות לנוסעים נכים. דרגנועים הם חלק חשוב ברשת, אך ישנם דברים אחרים המנגישים את תחנות המטרו. תכונות אלה הופכות את רשת המטרו של מדריד לסטנדרט עולמי ולגורם מהותי עבור כל המשתמשים. שיטה פופולרית נוספת לתחבורה ציבורית במדריד היא האוטובוס, עם קיבולת כוללת של 1.5 מיליון נוסעים ביום ויותר מ- 200 קווים המשרתים את כל פינות עירנו.

רוצה לחזור למשהו ספציפי?

חוויה במדריד מתחילה כאן

דילוג לתוכן