חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מדריד מזג אוויר

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה במדריד ללא עלות השאירו פרטים👇

כל מה שצריך לדעת על מזג האוויר לפני נסיעה למדריד

במדריד תמצאו כמה מהמוזיאונים החשובים בעולם, כמו מוזיאון סורולה או מרכזי תרבות כמו מטדרו או קונדה דוקה, המציעים תערוכות מעניינות. מדריד כוללת כמה מקומות איקוניים כמו הארמון המלכותי המהמם, פלאזה מאיור עם 400 שנות היסטוריה, פוארטה דל סול הרוחשת, גראן ויה המפורסם המלא בחנויות ואפשרויות שופינג וארבעת המגדלים הגבוהים ביותר בספרד. השכונות בה מגוונות וכל אחת מהן מציעה חוויה קצת אחרת: לה לטינה  היא המקום לטעום טאפאס, לאס לטראס גם היא מציעה אוכל משובח . פארק רטירו ושדרת פסאו דל פראדו הוכרו כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו, פארק לא פחות יפה הוא אל קפריצ'ו.

מדריד היא עיר מפתיעה, העיר היפה עם הרחובות הסואנים, מסעדות עם מטבח שעשה לו שמות בכל העולם וחיי לילה מהנים במיוחד. שלא כמו ברצלונה, היא קצת פחות מוכרת לתייר הישראלי. מומלץ מאוד להכיר את המקומות ההיסטוריים , ברים בני מאות שנים, שכונות ומרכזי התרבות שלה .

מה מזג האוויר הצפוי בעיר מדריד?

מדריד מושפעת מאקלים הערבות המקומי. אקלים יבש ויש מעט גשמים במהלך השנה, ימי הקיץ מאוד חמים והחורפים קרים.

הטמפרטורה השנתית הממוצעת היא 14.5 מעלות במדריד. כמות המשקעים כאן היא סביב 415 מ"מ, כ- 16.3 אינץ' בשנה.

בשל גובהה של העיר מדריד, 650 מטרים, היא חווה טמפרטורות שונות למדי בקיץ ובחורף. מזג האוויר החם והנעים ביותר נופל בין מאי לאמצע יולי כאשר הטמפרטורות הממוצעות הן בין 20 ל -32 מעלות צלזיוס .

לקראת סוף יולי, ולאורך כל אוגוסט, יכול להיות חם עם טמפרטורות שלפעמים מגיעות ל -40 מעלות צלזיוס. הטמפרטורות בלילה נשארות סביב 18 מעלות צלזיוס ,עם זאת, האקלים במדריד נמוך בלחות, ולכן על אף שהטמפרטורות  הן גבוהות, אין את הלחות הנלווית לכך בישראל.

ספטמבר הוא חודש נעים, עם טמפרטורות בממוצע כ -25 מעלות צלזיוס . אוקטובר עדיין נעים למדי עם טמפרטורה ממוצעת של 20 מעלות צלזיוס והוא עדיין זמן מתאים לביקור.

מזג האוויר במדריד יבש בעיקר, אך אין זה אומר שניתן לשלול גשם. במיוחד בחודשי החורף. הטמפרטורות הללו הן ממוצעים בלבד ובהחלט יש חריגות, ומזג האוויר עשוי להשתנות מהרגיל.

בנובמבר הטמפרטורות יורדות, והממוצע היומי הוא 12 מעלות צלזיוס ויורד ל -9 מעלות צלזיוס בדצמבר.

בשל הקרבה להרי סומוסיירה (מצפון ומצפון מזרח), וגואדרמה (צפון מזרח) וטולדו (דרום ומזרח). אוויר טהור זורם לעיר כמעט מכל הצדדים.

יולי הוא החודש החם ביותר במדריד עם הטמפרטורה הממוצעת של 24.5  והקריר ביותר הוא חודש ינואר  עם ממוצע של – 5.5 מעלות. החודש הכי גשום הוא אפריל עם ממוצע של 50 מ"מ גשם.

 במאמר זה נביא לכם סקירה של מזג האוויר לפי עונות השנה, על מנת שתוכלו להיערך לקראת ביקורכם בעיר המדהימה מדריד:

מזג אוויר במדריד באביב

באביב הפארקים, הגנים והשטחים הירוקים של מדריד מכוסים בפריחה מדהימה, החודשיים הראשונים נוטים להביא עימם  גשם , עם טמפרטורה ממוצעת של 12 מעלות בחודש אפריל. עם התקדמות חודש מאי מזג האוויר הופך להיות כמעט קיצי, כשהטמפרטורות הממוצעות מגיעות ל -21 מעלות צלזיוס בחודש יוני.

מזג האוויר בקיץ במדריד

ימי הקיץ מאופיינים במזג אוויר יבש וחם מאוד, עם טמפרטורה ממוצעת של סביב 25 מעלות צלזיוס בחודשים יולי ואוגוסט,בחודשים אלו הימים ארוכים מאוד ורוב הפעילויות במדריד מתקיימות אחר הצהריים והערב, בשל מזג האוויר. באוגוסט העיר רגועה יותר מכיוון שמקומיים רבים ממדריד יוצאים לחופשה, הם שבים עד לחגיגות בקייטאנו, לאבפיס ולה פאלומה מ -6 עד 15 באוגוסט. בסוף אוגוסט ובספטמבר הטמפרטורות יורדות באופן משמעותי ונעשה נעים הרבה יותר מבקיץ.

מזג האוויר בסתיו במדריד

בחודש אוקטובר הטמפרטורות מתונות, בעוד שבנובמבר נוטה להיות קר וגשום . החודשיים האחרונים של השנה הם בדרך כלל הגשומים ביותר. הטמפרטורה הממוצעת נעה בין 15 ºC באוקטובר ל- 7 ºC בדצמבר. בכל מקרה, זוהי הזדמנות מצוינת לבקר בפארקים של העיר, יתר על כן, הסתיו הוא הזמן שבו מומלץ לכם להגיע לסיוק קולינרי , לטעום  את המטבח המקומי, מאכלים אופייניים, אנו ממליצים לבקר בטברנה לה בולה (La Bola) מסעדה מסורתית, ותיקה ומוכרת במדריד, הממוקמת בלב ליבה של העיר, המומחיות של המקום היא תבשיל הקוסידו מדרילניו המסורתי, תוכלו לקרוא עוד על המסעדה בסוף המאמר.

מזג אוויר בחורף במדריד

החורפים במדריד קרים ויבשים, ושלג אכן יורד מדי פעם, במיוחד בסוף דצמבר ובינואר. עם זאת, מדריד אינה ידועה כעיר מושלגת במיוחד. ינואר הוא החודש הקר ביותר בשנה, כאשר הטמפרטורות הממוצעות יכולות להגיע עד 5-6 מעלות צלזיוס בממוצע.

אף על פי כן, השמים נטולי עננים בחודשי החורף, כך שתוכלו להתחמם מעט מתחת לשמש  החמימה בצהריים. בתקופה זו של השנה, בסוף פברואר, תוכלו להתפעל מעצי הדובדבן היפים הפורחים בקווינטה דה לוס מולינוס . וכמובן, גולת הכותרת היא ביקור במדריד בחג המולד , עם האורות והדוכנים San Silvestre Vallecana , לטעום ענבים בפוארטה דל סול או ליהנות ממצעד המלכים או פעילויות רבות אחרות . מומלץ בחג המולד להיכנס אל שוקולטריות " chocolaterias " הפזורות במדריד ולהיהנות מכוס של שוקו חם עם churros (בצק בטיגון עמוק כמו הסופגניות).

תחזית לימים הקרובים במדריד

מדריד מזג אוויר

לטוס למדריד ולדעת מה מזג האוויר? הכל על טמפרטורה תחזית שנתית בעיר מדריד, ספרד. כל מה שצריך לדעת על מזג אוויר במדריד מבחינת עונות שנה >>

שאלות נפוצות על מדריד לפי עונות השנה

אנו ממליצים על טיול בין החודשים מאי לאוקטובר או לחופשה במהלך חג המולד בדצמבר.

במאי תוכלו לטייל כשיש פריחה אביבית בעיר והטמפרטורות לא גבוהות מדיי, החל מסוף חודש אוגוסט ובחודשים ספטמבר ואוקטובר גם תוכלו ליהנות ממזג אוויר נעים, הטמפרטורות יורדות משמעותית מביוני עד אמצע אוגוסט. במהלך חג המולד יהיה לכם קר, אך תוכלו ליהנות מפסטיבלים, דוכני חג המולד ואווירה קסומה .

בקיץ מומלץ להגיע עם בגדים קייציים ובאביב תארזו עמכם בגדים קצרים וגם ארוך ודק עם ג'קט קל לערב. בסתיו רצוי להגיע עם בגדים ארוכים וחמים, על אף שבאוקטובר עוד ייתכנו ימים חמים, רצוי להתלבש בשיטת השכבות ולקלף מכם את השכבות במהלך היום כשחם. בחורף מומלץ להתלבש חם ולהביא מעיל ומטרייה.

בהחלט ייתכנו ימים חמים בקיץ, אך מזג האוויר במדריד יבש ולא לח כמו בארץ, לכן הטמפרטורה החמה פחות מורגשת וניתן ליהנות מהעיר גם בקיץ החם.

לא, מזג האוויר יחסית יבש, החודש הכי גשום הוא דווקא אפריל, יש מעט גשם במהלך השנה.

כן, במדריד יורד שלג בסוף חודש דצמבר ובמהלך חודש ינואר, אך היא לא מהערים הכי מושלגות באירופה.

הנה טיפ קטן שלנו כשאתם מגיעים למדריד, אלה נקודות הציון שאתם חייבים לסמן לכם כביקורי חובה בטיול שלכם לעיר מדריד: 

כיכר פלאזה מאיור, שער פוארטה דה אלקלה, ארמון מלכותי, בית העירייה קאסה דה לה וילה ובית קאסה דה סיסנרוס, מוזיאון תיסן-בורנמיסה, המרכז הלאומי לאמנות ריינה סופיה, מוזיאון פראדו, פארק בואן רטירו.

La Bola Taberna בכתובת Calle Bola, 5, 28013 Madrid, Madrid, Spain

אם אתם מגיעים בחורף אנו ממליצים על התבשיל המסורתי Cocido Madrileno, תבשיל בבישול ארוך על בסיס גרגירי חומוס, בשר וירקות, תבשיל מעט כבד כמו החמין הישראלי בחורף. אם אתם מגיעים בקיץ יש היצע של תבשילים מסורתיים אחרים.

רוצה לחזור למשהו ספציפי?

חוויה במדריד מתחילה כאן

דילוג לתוכן