חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רחוב גראן ויה במדריד

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה במדריד ללא עלות השאירו פרטים👇

רחוב גראן ויה במדריד - מה צריך לדעת, מה יש בסביבה,מדוע הוא כזה חשוב,מה יש לעשות בו,מקומות שווים לעצור

רחוב גראן ויה הוא הרחוב הידוע ביותר במדריד, הרחוב באורך של קילומטר ושלוש מאות מטר הוא אחד הרחובות התוססים ביותר בעיר והמקום שאתם לא יכולים להרשות לעצמכם לא לבקר בו כאשר אתם נמצאים בטיול בעיר הבירה של ספרד מדריד.

השדרה המקסימה החלה להיבנות בסוף המאה התשעה עשרה במשך שנים רבות עד שנת אלף תשע מאות עשרים ותשע אז הושלמה הבנייה של הרחוב מאז הוא הפך להיות אחד הצירים המרכזיים והחשובים ביותר במדריד.

הבנייה של הרחוב הייתה אחת המיזמים העירונים המאתגרים ביותר בספרד מכיוון שהיה צורך להרוס למעלה משלוש מאות  בניינים וחמישים רחובות, במטרה לחבר את החלק הצפוני של העיר אל החלק המזרחי, כיום רחוב גראן ויה הוא אחד המקומות הכי פופולריים במדריד.

לאורך הרחוב יש מסעדות רבות חנויות של המותגים המובילים כמו פריימרק או פול אנד בר, המבנים הכי מפורסמים בספרד כמו למשל בניין המטרופוליס וחיי לילה תוססים במיוחד למעשה רחוב גראן ויה נחשב לאזור הבילוי הטוב ביותר בעיר אשר מועדף על תיירים רבים וגם על המקומיים.

הרחוב נחשב לגאווה וסמל של מדריד ואף נוהגים לכנות אותו הוליווד של מדריד, אז אם אתם מתכננים טיול למדריד כדאי לכם לקרוא את המאמר הבא בו אספנו עבורכם את האטרקציות המרכזיות של רחוב גראן ויה.

המסעדות של גראן ויה

גראן ויה הוא אחד הרחובות העמוסים ביותר במרכז מדריד, עם שפע של חנויות מעצבים ואטרקציות רבות, מלבד זאת יש גם אינספור מסעדות ברחוב ובאזור מסביב המציעות כמעט כל סוג של מאכלים שאפשר להעלות על הדעת, החל ממאכלים ספרדיים מסורתיים ועד למסעדות המציעות תפריטים מכל רחבי העולם, בין המסעדות המומלצות ברחוב גראן תוכלו למצוא את:

 

גסטרו ויה 61 (GastroVia 61) – מסעדה מעולה המציעה תפריט ים תיכוני וספרדי מסורתי עם אוכל באיכות גבוה ובמחירים הוגנים, בין היתר תוכלו למצוא בתפריט תבשיל מסורתי עשוי חומוס, בשר וירקות ועוד מנות מעולות, המסעדה מעוצבת בטוב טעם עם אווירה רגועה ונעימה.

שעות פעילות: שעות פתיחה: שני עד ראשון 13:00 עד 16:00, 20:00 עד 22:30.

 

גראן ויה אונו 1 (Granvía Uno 1) – מסעדה בר ספרדי מסורתי עם טוויסט של אוכל מכל העולם, ניתן להבין על פי שם המסעדה שהיא נמצאת ברחוב גראן ויה אחד, המסעדה מציעה תפריט מגוון במיוחד ותוכלו למצוא החל ממנות ספרדיות מסורתיות, עד לפיצה והמבורגרים אחת המסעדות הפופולריות במדריד, עם בר משקאות מעולה המציע מגוון גדול של משקאות אלכוהוליים לצד קוקטיילים ייחודיים.

שעות פעילות: שעות פתיחה: שני עד ראשון 12:00 עד 02:00.

 

לה צ'וצ'יטה דל לורו (La Chochita del Loro) – לה צ'וצ'יטה דל לורו מציעה תפריט מגוון של אוכל מעולה, אבל מה שמייחד אותה מכל שאר המסעדות באזור הוא לאו דווקא התפריט שלה, במהלך ארוחת הערב יש מופע סטנדאפ. רוב הקומיקאים המפורסמים של ספרד מגיעים לכאן וביקור במקום זאת חוויה טעימה וגם מצחיקה, מומלץ להזמין מקומות מראש מפני שבערבי הסטנדאפ יש ביקוש מאוד גבוה ויכול להיות מצב שאין מקומות.

שעות פעילות: כל יום החל מ 10:00 עד חצות.

 

מצ'אסקה (Machaskka) – אחד המקומות המדליקים בעיר עם עיצוב וינטג' מדהים המקום האהוב ביותר על ההיפסטרים של מדריד, זהו בר מסעדה המתמחה בטפאפסים הספרדיים המפורסמים, המקום המושלם לאכול קינוח מעולה ולשתות קוקטיילים מיוחדים, מדי פעם המקום מקיים הופעות חיות של אמנים מקומיים מאוד כדאי ושווה לבדוק את התוכנייה שלהם ולהתעדכן מה קורה שם בזמן שאתם מצאים בביקור במדריד

קניות ברחוב גראן ויה

רחוב גראן ויה במדריד הוא אחד המקומות הבולטים והטובים ביותר עבור שופינג במדריד, תוכלו למצוא שם החל מחנויות של המותגים הספרדיים המובילים עד למותגים בינלאומיים, לצד חנויות מעצבים וחנויות של רטרו מיוחדות.

הדרך הכי טובה להכיר את הרחוב והחנויות הרבות שיש בו היא פשוט לטייל באזור ולהתרשם ממגוון גדול של חנויות רבות, בין החנויות המומלצות ששווה להתעכב בהן:

אל קורטה אינגלס (El Corte Ingles) – רשת הכלבו המפורסם ביותר בספרד תוכלו למצוא שם הכל מהכל במחירים שווים לכל כיס.

פרטו אנד ברנקו (Preto & Branko) – חנות ייחודית בפלאזה מאיור שלגמרי שווה ביקור תוכלו למצוא שם בגדים, נעליים, שעוני מתנות, תכשיטים וכו'.

ספרה (Sphera) – ביגוד ואקססוריז לקז'ואל ורשמי לגברים ולנשים כאחד. החנות בגראן ויה היא אפשרות מצוינת לחדש את המלתחה שלכם במחירים הוגנים.

ברשקה (Bershka) – חנות צעירה תוססת ובועטת החנות המושמת לחובבי אופנת ההיפ הופ, אחת החנויות המומלצות עבור צעירים שמגיעים לטיול במדריד.

בילוים וחיי הלילה התוססים של רחוב גראן ויה

גראן ויה ידוע כרחוב תוסס המציע חיי לילה מעולים, הספרדים נוהגים לצאת לבילוי בשעות המאוחרות של הלילה ולחגוג עד אור הבוקר ברחבי הרחוב אתם יכולים למצוא מגוון מדהים של ברים, פאבים ומועדונים, מקומות בילוי מומלצים ברחוב גראן ויה:

דל דייגו (Del Diego) – אחד הברים הוותיקים והמפורסמים ביותר במדריד, דל דייגו כמעט תמיד עמוס זהו אחד הברים הטובים בעיר והוא אהוב גם על המקומיים וגם על תיירים רבים שמבחינתם זוהי נקודת ציון חשובה בטיול למדריד, בתפריט המשקאות שלהם תוכלו למצוא את המרגריטה המפורסמת שלהם או את המוחיטו לצד נישנושים טעימים.

סהרה (Sahara) – בר-מסעדה, אשר מגיש תפריט של אוכל אפריקאי ומזרח תיכוני מעולה, האיכות, הכמות והמחירים של האוכל הם ללא תחרות רוב הסיכויים שלא תצליחו לאכול את כל הצלחת שיגישו לכם, הבר של הפאב מציג כמות מרשימה של משקאות ומדי לילה בסוף היום יש הופעות חיות של אמנים מקומיים מוכשרים במיוחד.

דיסקוטק ולווט מדריד (Discoteca Velvet Madrid) – אחד ממועדוני הלילה המובילים של מדריד, הוא ממוקם בגראן ויה, פלאזה דה קלאו וסנטו דומינגו, המועדון מקיים מסיבות רבות שנחשבות מעולות עם תקליטנים בינלאומיים מובילים מרחבי העולם, יש במקום מספר במות שונות ותוכלו להנות מהמוזיקה הכי עדכנית שיש לצד רחבת רגאטון ואפילו רחבה של מוזיקה אלטרנטיבית

בתי הקולנוע של רחוב גראן ויה – הזכרנו קודם שרחוב גראן ויה הוא הוליווד של ספרד, לאורך הרחוב תוכלו לצוא חמישה בתי קולנוע שונים, רוב הסרטים אשר מוקרנים בהם דוברי השפה הספרדית אך אתם יכולים למצוא גם הקרנות של סרטים חדשים באנגלית. 

כמובן שאם אתם דוברים את השפה הספרדית זאת לא אמורה להיות בעיה בשבילכם אך אם אתם רוצים לראות סרטים המשודרים בשפת המקור שלהם מומלץ לבקר בבית הקולנוע (Cine Renoir Princesa) שם תוכלו לראות את הסרטים העדכניים ביותר בבית קולנוע מקסי המשדר סרטים באיכות גבוהה.

הופעות חיות ברחוב גראן ויה – לא חסרים אירועי תרבות ברחוב גראן ויה, לאורך הרחוב תוכלו למצוא הופעות מוסיקליות חיות, מופעי סטנד אפ , הצגות והצגות ילדים, אם אתם מגיעים למדריד עם הילדים מומלץ לבקר בתיאטרון (Cirque du Soleil, Les Miserables) המציג את הצגת הילדים מלך החיות.

לאורך הברים ברחוב יש המון הופעות של אמנים מקומיים ולעיתים גם של אמנים מרחבי העולם, שווה לבדוק את התוכנייה של המקומות האלה ולהתעדכן האם יש הופעה שיכולה לעניין אתכם בתאריכים שאתם נמצאים במדריד.

Couple of tourists in Gran Via avenue of Madrid

מה יש לעשות באיזור של הרחוב הכי מרכזי במדריד - גראן ויה

סיור ארכיטקטורה בגראן ויה – רחוב גראן ויה הוא רחוב מקסים הוא מעוצב בצורה נפלאה והדרך הטובה ביותר לראות אותו מקרוב ובצורה הכי אידיאלית היא באמצעות סיור רגלי, האורך של הרחוב הוא קצת יותר מקילומטר. 

נכון שלאורך הרחוב יש פיתויים רבים שתרצו להיכנס אליהם אך קחו לעצמכם חצי שעה ותסיירו ברחוב עצמו תסתכלו למעלה על המבנים המרשימים וכמובן זה הזמן המושלם להוציא את המצלמות כדי לצלם תמונות מדהימות של רחוב גראן ויה למזכרת.

כאשר מבקרים במדריד אי אפשר לא להגיע לרחוב המפורסם ביותר בעיר רחוב גראן ויה, על אף שאפשר לבלות שם יום שלם ולא לראות הכל יש באזור של הרחוב עוד אטרקציות רבות שלא כדאי לפספס, בקצה הרחוב נמצאת פלאזה דה אספניה, אחד מציוני הדרך המרכזיים במדריד, זוהי כיכר בגודל מרשים מאוד באמצע המרכז ההיסטורי,של מדריד.

הכיכר יוצרת צומת דרכים בין כמה רחובות חשובים במדריד גראן ויה עם כמה רחובות חשובים נוספים, כמו סלה פרינססה (Calle Princesa) שם תוכלו למצוא אזור קניות נוסף שמומלץ לבקר בו, כמו כן הכיכר מתחברת עם רחוב נוסף שמומלץ לבקר בו סלה דה ביילין (Calle de Bailén) רחוב יפיפה אשר מוביל אל הארמון המלכותי של מדריד אטרקציה נוספת שאסור לפספס.

מומלץ לטייל באזור יש שם המון סמטאות קטנות ומבטיחות שתוכלו למצוא בהן חנויות קטנות ומיוחדות של מקומיים, קצת אזורים פחות תיירותיים שם תוכלו לראות את תרבות החיים של התושבים המדרידים המקומיים.

שאלות ותשובות בנוגע לרחוב גראן ויה

בהחלט כן רחוב גראן ויה מדריד נחשב לאחד המקומות המובילים לקניות במדריד, הרחוב מכיל מספר גדול של חנויות החל מחנויות של מותגים ספרדיים מובילים עד לחנויות של מותגים בינלאומיים, כמו כן יש גם חנויות קטנות ומיוחדות של אופנה וחנויות כלבו גדולות, בהחלט אחד המקומות הכי טובים לשופינג במדריד.

מלבד חנויות ושופינג יש לרחוב גראן ויה במדריד עוד הרבה מאוד מה להציע, הדבר הראשון זוהי הארכיטקטורה המופלאה של הרחוב עם הבניינים החשובים והמפורסמים ביותר בספרד, כמו כן רחוב גראן ויה נחשב להוליווד הספרדי ויש בו מספר בתי קולנוע מעולים.

כן רחוב גראן ויה במדריד הוא אחד הרחובות הכי קולינרים של מדריד, אתם יכולים למצוא מבחר גדול של מסעדות מכל הסוגים, החל ממסעדות המציעות תפריט של אוכל ספרדי מסורתי, עד לתפריטים של אוכל מכל רחבי העולם, בהחלט המקום הנכון לאכול ארוחה מושלמת במדריד.

כן יש המון מה לעשות בשל מיקומו המרכזי של הרחוב הוא מתחבר אל רחובות נוספים שכדאי לבקר בהם, בין היתר תוכלו למצוא, רחוב קניות מומלץ נוסף במדריד רחוב סלה פרינססה, מומלץ גם לטייל בין הסמטאות הרבות באזור תוכלו למצוא שם חנויות מדהימות ועוד הפתעות מעניינות וספונטניות.

הדרך הטובה והמומלצת ביותר להתנייד במדריד היא באמצעות התחבורה הציבורית המעולה שלה, רחוב גראן ויה הוא רחוב ראשי ומרכזי במדריד לכן לא אמורה להיות לכם כל בעיה למצוא אותו בקלות, המטרו אשר מגיע אל הרחוב הוא קו 2 כמובן תלוי מהיכן אתם מגיעים בכל מקרה כולם מכירים את הרחוב ובמקרה ואתם לא מסתדרים שווה לשאול את אחד המקומיים או להתעניין במרכז התיירות של העיר.

רחוב גראן ויה במדריד (Calle Gran Via) הינו רחוב מרכזי שבו יש חנויות ומלונות רבים והוא נקודת המוצא אל מרבית האטרקציות והאתרים שבעיר. מומלץ ✔

מבקרים במדריד לא צריכים לפספס הזדמנות לבלות קצת ברחוב התוסס הזה. גראן ויה מלא בדברים מעניינים ומרתקים לעשות ולראות, כמו גם כמה מהמסעדות והברים הטובים ביותר במדריד. אם הרחוב מלא חיים בכל עת, עליכם בהחלט לבקר בגראן ויה בערב, מכיוון שהוא אחד המקומות הטובים ביותר במדריד לערב. הגראן ויה הוא רחוב תוסס מאוד ומארח גם מספר מסעדות, ברים, חנויות ומסעדות המתאימים לצרכים שלכם. ישנם גם ברים בהם תיירים יכולים ליהנות מטאפאס וקוקטיילים, ויש ברים עם מבחר רחב של אוכל ומשקאות.

רשת חנויות הספרים הספרדית קאזה דל ליברו

אחת מחנויות הספרים הגדולות והפופולריות בספרד, פתחה סניף בגראן ויה שיעזור לכם לעשות קניות. חנויות ספרים ספרדיות בהן תוכלו לקנות ספרים, כתבי עת, עיתונים, ספרים ובגדים אחרים, אביזרים ואביזרים.

Monasterio de las Descalzas Reales פתוח כל יום וחובה לראות

קחו טיול אחורה בזמן שגראן ויה היה שם נרדף לתחכום. למעשה, זו עיר מעניינת עם היסטוריה עמוקה ואנשים שמתעניינים בהיסטוריה שלה. GranVia הוא הדבר הטוב ביותר לראות אם אתה פשוט הולך לאורכו, אך אם יש לך אפשרות לראות שלושה או ארבעה מקומות בולטים באותה מידה, אל תשכח זאת. המנזר הרומי הקדוש, הבוטיק האלגנטי שיביא זיכרונות מאותם הימים בהם היה שם נרדף לעידון, הוא חובה נוספת. הוא מוטבע על ידי הפסל ניצחון מכונף, שמונח מעל כיפה שחורה, עם כיוון אדום-לבן על הכיפה ומזבח שיש לבן באמצע.

הבניין הראשון משקף כמה מגמות אדריכליות מארצות הברית

שהבולטת שבהן היא בתי הקולנוע של הקפיטול, הממוקמים על גראן ויה וניתן לזיהוי בקלות על ידי שלט הניאון המפורסם של שוופס. זה מפנה מקום למה שאתה רוצה – חוויית קניות מגוונת במדריד, ואם המזכרות המוצעות איכותיות ולעתים קרובות מקוריות מאוד, זה המקום המושלם עבורך. ב- GranVia יש מספר מסעדות וברים, כמו גם מגוון רחב של חנויות ומסעדות. זהו גם אחד הבניינים הראשונים המשקפים כמה ממגמות האדריכלות שלנו מארצות הברית, והוא מציע נוף מרהיב שתוכלו להעריץ מהלינה שלכם בגרנד ויה של מדריד או לטייל לאורכו.

האדום דה סן לואיס

הוא תוצאה של השם הלא רשמי של קאלה פואנקארל וקאלס הורטלזה, המשתרעים גם על פני צומת גראן ויה. הרחובות עליהם הייתי ממליץ לאורך הגרנד ויה, כמו סן חוזה, סן מיגל וסן פרנסיסקו, נקראים על שם פוליטיקאים שנפטרו. ישנם מספר רחובות אחרים במדריד, כמו גם באזורים אחרים של ספרד, אותם כדאי לבקר ברחוב זה.

תוכלו למצוא גם דוח קצר בפרופיל שלי על הגרנד ויה במדריד

ודיווח מפורט יותר על הגראן ויה בבלוג שלי כאן. התחילו את הטיול שלכם בפארק דל רטירו והלכו לאורך GranVia והסתכלו על פוארטה דה אלקלה המפורסמת, הנחשבת לאחת הכיכרות הציבוריות המפורסמות ביותר במדריד והכניסה הראשית לעיר.

בניין מטרופולין

הממוקם בלב גראן ויה, מטרים ספורים מפוארטה דה אלקלה, הוא חובה לראות. אם תמשיך, תגיע לרחוב המפורסם ביותר של מדריד, קאלה דה ביילן, אחד הרחובות היקרים ביותר במדריד. קטע זה של GranVia תוכנן כרחוב קניות לעשירים וחזקים בספרד ומוקדש לכמה מהחנויות הבלעדיות והיקרות ביותר. אחרי פארק דל רטירו והארמון המלכותי, הגרנד ויה פוגש את הצד השני של הרחוב הזה, Callede la Bailsen, שמוביל לארמון המלכותי. הרחוב, לעומת זאת, מנסה לנוע עם הזמנים, לפנות מקום לחנויות ולמסעדות היקרות ביותר, כמו גם למספר מסעדות ובתי מלון. החלק הראשון מסתיים בפוארטה דה אלקלה ובארמון המלכותי, אחד האטרקציות התיירותיות הפופולריות ביותר במדריד. אם אתם במדריד, נסו את פאטטה תפוחי אדמה מטוגנת בראוואס, שנאפה כאן, עם איולי שום עדין. מרקדו דה לה ריינה מגיש גרסה קלילה בעבודת יד לפיקו דה גאלו הקלאסי, מנה פופולרית בספרד, תוך שמירה על כל הטעמים שהשראו את המתכון.

סמל של העיר המאפשר גישה לגראן ויה ממוקם בסירקולו דה בלאס ארטס

השוכן בקרן פרטית באותו שם. בסוף GranVia נמצאת פלאזה דה אספנה, שם תוכלו לראות את האנדרטה המפורסמת של סרוונטס, Edificio Espanas. בצד השני נמצאים מוזיאון לאמנות דה מדריד (מוזיאון לאמנויות ומדעים) ומוזיאון קופקבנה, שניהם ממוקמים במעגל הפעמון וביסודות הפרטיים בעלי אותו שם.

רוצה לחזור למשהו ספציפי?

חוויה במדריד מתחילה כאן

דילוג לתוכן