חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הארמון המלכותי של מדריד

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה במדריד ללא עלות השאירו פרטים👇

הארמון המלכותי של מדריד

הארמון המלכותי של מדריד (Royal Palace of Madrid) נקרא גם בספרדית ארמון ריאל (Palacio Real de Madrid) והוא אטרקציה חובה - כרטיסים, סיורים ומידע חשוב!

כיום יש בעולם ארבעים וארבע מלכויות, אחת המלכויות המיוחדות שייכת מלך ספרד פליפה השישי וגם בני משפחתו אשר החליטו לגור בארמון אחר הנקרא ארמון סרסואלה. הארמון המלכותי של מדריד עדיין משמש את בני המלוכה לעריכת טקסים רשמיים ולאומיים.

כיום הארמון הפך להיות מתוייר מאוד ומגיעים אליו עשרות ולעתים אף מאות אלפי מבקרים בשנה, המבקרים יכולים להיכנס לארמון אך הסיור בו יהיה מוגבל לכמה עשרות חדרים מתוך אלפיים ושמונה מאות חדרים שנמצאים בארמון. בסיור תפגשו אינספור פרטי אומנות כמו ציורים מרשימים וענקיים, טפטים מיוחדים, ועוד סוגים של אמנות.

אחת החוויות הנעימות בביקור בארמון המלכותי של מדריד היא ביקור בחדר כס המלכות זהו חדר מרשים בו נמצא הכיסא המפואר של המלך. הסיור בארמון כולל גם חדרים מעניינים נוספים, מדי פעם יש גם תערוכות הכלולות במחיר הכניסה שווה לבדוק מראש מתי זה קורה.

ההיסטוריה של הארמון המלכותי במדריד

ההיסטוריה של הארמון המלכותי במדריד מחזירה אותנו מאות שנים אחורה כאשר הוא החל להיבנות במאה התשיעית לספירה, ובהתחלה הוא היה מצודה אשר נבנתה על ידי מוחמד הראשון שהגיע מהעיר קורדובה שבספרד.

בשנים הבאות כמעט ולא נעשה שימוש בארמון ורק לאחר שלוש מאות שנים בערך הגיע המלך אלפונסו האחד עשרה שהקים שם את הממשלה של מדריד. במאה השש עשרה התגורר בארמון המלך פליפה השני אשר הפך אותו למעונו הקבוע של מלך ספרד.

במאה השמונה עשרה הארמון נשרף והמלך פיליפה החמישי קבע שיש לבנות את הארמון מחדש ואף שיהיה מפואר יותר, ולשם כך הביאו את האדריכלים המובילים של אותה תקופה כדי לעצב את המבנה שיהיה מיוחד ויוצא דופן.

לאחר סיום הבנייה המחודשת של הארמון עבר לגור בו המלך קרלוס השלישי, ולאחר מכן המשיכו לגור בארמון מלכים נוספים עד לשנת אלף תשע מאות שלושים ותשע, כאשר מאז הוא הפך כאמור לשמש את המלוכה רק לאירועים מיוחדים וטקסים רשמיים.

הארמון המלכותי של מדריד הוא עצום בגודלו והוא מונה אלפי חדרים, אולמות ושטח עצום מסביבו, הארמון נחשב לגדול ביותר בכל אירופה, הוא גם ממוקם בעשירייה הראשונה בעולם מבחינת הגודל שלו. זהו ארמון שמכיל אינספור יצירות אומנות שנאספו במשך מאות שנים על ידי עשרות מלכים.

טיפים לביקור בארמון המלכותי במדריד

אחד החוויות המדהימות שתוכלו ליהנות ממנה במדריד זהו הארמון המלכותי, כמובן שהסיור בארמון מתאים לאלה שאוהבים אומנות וארכיטקטורה מטריפה, כך שאם אתם בביקור עם הילדים לא בטוח שסיור בארמון יכול להיות מתאים עבורם.

בדרך כלל הביקור בארמון עורך שלוש עד ארבע שעות, אתם יכולים גם להיות פחות אם אתם מרגישים שמיציתם אך שווה להשקיע לפחות שלוש שעות בסיור מפני שיש המון מה לראות ולא כדאי לפספס. ישנם כמה אירועים בארמון ששוה לעשות בדיקה מראש אם ומתי הם מתרחשים.

למשל חילוף המשמרות של שומרי הארמון זהו טקס יפה מאוד שכדאי לראות אותו בזמן אמת זה קורה אחת לשבוע בשעות קבועות אז אם אתם רוצים לראות את הטקס מומלץ לברר מתי בדוק הוא מתרחש ולהגיע בזמן הזה לסיור בארמון.

מומלץ לבצע הזמנה מראש של כרטיסים כדי למנוע המתנה מיותרת, יש בדרך כלל  תורים ארוכים בקופות ולעיתים אתם יכולים לחכות אפילו חצי שעה ויותר רק כדי לרכוש את הכרטיסים ואז שוב לעמוד בתור כדי להכנס.
חבל על כאבי הרגליים והגב תזמינו פשוט מראש את כרטיסי הכניסה!

הארמון המלכותי של מדריד, אחת האטרקציות הראשיות במדריד, הארמון נבנה ביוזמתו של פליפה ה-5, אך הוא לא זכה להתגורר בו.
קרלוס ה-3 היה השליט הראשון שהתגורר בו. כיום, המקום אינו משמש למגורי המלך, אך מתקיימים בו טקסים מרשימים. המבנה מכיל 2,800 חדרים, שרק 50 מהם פתוחים לקהל הרחב.
החדרים הראויים לציון הם בית המרקחת המלכותי, הנשקייה המלכותית, הספרייה המלכותית, המגורים המלכותיים, חדרי נושאי הכידונים, טרקלין כס המלכות, טרקלין גספריני, אוהל החרסינה וחדר האוכל הגדול שבו נערכות עדיין סעודות, כחלק מהטקסים. בעבר היה כאן ארמון מוסלמי שנפגע קשות בשריפה בשנת 1734 ושופץ מספר פעמים, אך לבסוף נבנה במקומו הארמון הנוכחי. הארמון נחשב מעונו הרשמי של מלך ספרד, אך הוא לא ביתם של המלך הנוכחי חואן קרלוס הראשון ובני משפחתו, שבחרו בארמון קטן יותר, Palacio de la Zarzuela.

שעות פתיחה
ב' – שבת, 09:30 – 17:30, א' ובחגים, 09:00 – 14:00.

בדיקת זמינות כרטיסים לארמון בהתאם לימי החופשה שלכם במדריד

9 הדברים שחייבים לראות בארמון המלכותי במדריד

הארמון המלכותי של מדריד הוא אחד מציוני הדרך המפורסמים ביותר בעיר והוא ביתו של אוסף עשיר של אמנות, חפצים וחפצים היסטוריים. הנה רשימה של כמה מהדברים המומלצים ביותר לראות במוזיאון הארמון המלכותי של מדריד:

  • גרם המדרגות הגדול: גרם המדרגות הגדול הוא אחד המאפיינים המרשימים ביותר של הארמון המלכותי, עם העיטורים המעוטרים והפאר שלו.
  • חדר הכס: חדר הכס הוא אחד החדרים החשובים ביותר בארמון, בו קיבל המלך אורחים וערך פגישות.
  • בית המרקחת המלכותי: בית המרקחת המלכותי הוא תערוכה מעניינת של פריטי בית מרקחת מסורתיים, כולל צנצנות ובקבוקים, מכתשים ועלי, וכלים רפואיים אחרים.
  • הנשקייה המלכותית: הנשקייה המלכותית היא אוסף של כלי נשק, שריון וחפצים צבאיים אחרים, כולל חרבות, מגנים וכלי נשק.
  • הקפלה המלכותית: הקפלה המלכותית היא חלל דתי מרשים עם ציורי קיר יפהפיים, פסלים ותלת מזבח מהממת.
  • אולם המראות: אולם המראות הוא חדר יפהפה עם תקרה מדהימה ונברשות, ששימש לקבלת פנים ואירועים מפוארים.
  • הספרייה המלכותית: הספרייה המלכותית היא ביתם של אוסף גדול של ספרים וכתבי יד, כולל כמה מהדורות נדירות ובעלות ערך.
  • חדר הכתר: חדר הכתר הוא המקום בו מוצגים לראווה הכתר ושאר מלכות המלוכה הספרדית.
  • הגנים: הגנים של הארמון המלכותי הם נווה מדבר יפהפה בלב העיר, עם מזרקות, פסלים ומדשאות מטופחות להפליא.

בסך הכל, מוזיאון הארמון המלכותי של מדריד הוא מקום מרתק לבקר בו, עם היסטוריה ותרבות עשירה לחקור. המבקרים יכולים בקלות לבלות כמה שעות בחקר החדרים והתערוכות השונות, ויכולים ללמוד הרבה על המלוכה הספרדית וההיסטוריה של מדריד.

נופים ותצפיות של הארמון המלכותי במדריד

הארמון המלכותי של מדריד הוא יצירת מופת ארכיטקטונית מרשימה השולטת בקצה המערבי של המרכז ההיסטורי של העיר. הארמון ממוקם על גבעה המשקיפה על פלאזה דה אוריינטה ועל גני קמפו דל מורו, ומספקת נופים מדהימים של האזור שמסביב.

אחד מהנופים הטובים ביותר של הארמון המלכותי ניתן לראות מגני סבטיני (Sabatini Gardens), הממוקמים ישירות מול הארמון. הגנים עוצבו בשנות השלושים של המאה הקודמת והם ביתם של מזרקות, פסלים ומשוכות גזוזות בקפידה המספקות תפאורה ציורית לארמון.

נקודת תצפית נהדרת נוספת של הארמון המלכותי ניתן למצוא מקתדרלת אלמודנה הסמוכה, הממוקמת במרחק הליכה קצר מהארמון. מהקתדרלה יכולים המבקרים לראות את חזיתו המרשימה של הארמון ואת פרטיו המקושטים הרבים.

לתצפית פנורמית יותר על הארמון והעיר שמסביב, המבקרים יכולים לטפס לראש מקדש דבוד הסמוך. המקדש הוא מבנה מצרי עתיק שהועבר למדריד בשנות ה-60 וכיום מהווה מקום פופולרי לצפייה בשקיעה ולהתבונן בנופי העיר.

בסך הכל, ישנן תצפיות רבות ושונות על הארמון המלכותי במדריד, כל אחת מהן מציעה פרספקטיבה ייחודית על ציון דרך מרשים זה והאזור שמסביב.

המבוך של הארמון המלכותי במדריד

המבוך של הארמון המלכותי במדריד, הידוע גם כגן הנסיך, הוא חלל חיצוני יפהפה הממוקם מאחורי הארמון. הגן תוכנן בסוף המאה ה-18 על ידי פרנצ'סקו סבטיני ומשתרע על שטח של כ-3 דונם.

המבוך עצמו הוא סדרה של משוכות מעוצבות בצורה מורכבת היוצרות מבנה דמוי מבוך. המבקרים יכולים לשוטט במבוך ולנסות למצוא את דרכם למרכז, שם יש ביתן קטן.

המבוך של הארמון המלכותי הוא אטרקציה פופולרית עבור המבקרים במדריד והוא מקום נהדר לבלות בו אחר הצהריים בחקר. הגן מעוצב להפליא, עם מזרקות, פסלים ומדשאות מטופחות, ומהווה מקום מפלט שליו מהמולת העיר.

שאלות נפוצות על Royal Palace of Madrid

התשובה היא לגמרי כן, ברור שהביקור לא מתאים לכל אחד, אם אתם חבר'ה צעירים שרק באו לעיר כדי לחגוג ופחות כדי לראות היסטוריה אז הביקור בארמון פחות יתאים לכם, אבל פחות או יותר לכל השאר הביקור בארמון מומלץ מאוד וזוהי חוויה שלא יצא לכם לחוות בתדירות גבוהה.

ישנם סיורים מודרכים שיוצאים אחת לכל כמה זמן שווה לבדוק מראש מתי זה קורה, בכל מקרה תוכלו לרכוש במחיר של כמה יורואים בודדים גם, מדריך קולי אשר מסיר לכם על ידי אוזניות לגבי אתרים ונקודות חשובות בארמון, ההסברים מגיעים בכמה שפות אך בשלב זה אין הסבר אשר מתורגם לעברית.

כן ישנם יחסית די הרבה מלונות באזור של הארמון המלכותי של מדריד, אך אזור זה נחשב ליוקרתי אופן יחסי, רוב המלונות אשר ממוקמים באזור של הארמון בדרך כלל יהיו יקרים מאוד, במקרה ואתם מחפשים מלונות במחירים סבירים יותר תוכלו לחפש באזורים מקבילים ופחות מרכזיים ועדיין להנות ממלונות ברמה גבוהה בתקציב נוח יותר.

ברמת העיקרון הארמון פתוח רוב ימי השנה, יש תקופה שנחשבת יותר תיירותית ובתקופה זו יש עומס של מבקרים בארמון לעיתים זה יכול להיות מעט לא נעים, זה קורה בדרך כלל בחופשת הקיץ בא מגיעים תיירים מכל רחבי העולם. שווה להגיע מוקדם כאשר התנועה של האנשים עדיין רגועה יחסית, המלצה נוספת היא להגיע למקום אחרי השעה ארבע.

בהחלט כן! אם לא תזמינו מראש תצטרכו להמתין בתורים הארוכים בכניסה..חבל לבזבז זמן מיותר בחופשה על עמידה בתור בזמן שאפשר לשריין מקום מראש בהזמנה אונליין.

רוצה לחזור למשהו ספציפי?

חוויה במדריד מתחילה כאן

דילוג לתוכן